Medlemsmøtet (Tur med historielaget)

Høstsemesteret startet med busstur til Spangereid. Etter en noe treg påmeldingsstart tok det seg opp, og da vi startet fra turistkontoret, var det ca. 30 med. Vi kjørte til Spangreid kirke der Bjørn Gabrielsen tok imot og fortalte om kirka som nå er 900 år gammel. Også videreutviklingen av kirka over tid med diverse ombygginger og utvidelser tok han med.
Deretter var det omvisning på området rundt kirka hvor det er hundrevis av gamle gravhauger. Så gikk vi for å se den nye Spangreidkanalen. . På turen stoppet vi også og hadde deilig lunsj på restauranten ”De fire årstider”. Deretter kjørte vi til Båly der det er en helt ny fiskehavn og store planer for nye industri- og hotellområder.

På hjemturen tok vi en omvei rundt Gjervoldstad og tilbake til byen kl. 17 Været var på sitt aller beste, og de frammøtte syntes det hadde vært en tur i historielagets beste tradisjoner.